wtorek, 19 września 2017

5 zalet wymarzonego domu z bali


Projekt domu A-139 Bale BBD1229


Hej Kochani.

Jak wiecie odkąd stałam się mamą, coraz bardziej interesują mnie tanie i szybkie rozwiązania. Jeśli są one przy okazji ekologiczne to już właściwie niczego mi więcej nie trzeba.


Na pewno każdy z Was był kiedyś w zakopiańskiej chacie. Co Wam przypomina tamten dom ? Mnie się on kojarzy z ciepłem, pięknem i niepowtarzalnym klimatem.

Każdy z nas ma swoje mniejsze lub większe marzenia. Moim zdaniem warto sobie w życiu postawić cel, do którego będziemy dążyć. Dzięki temu nasze życie ma sens i daje nam kopa do działania.

Moim wielkim marzeniem jest dom z bali. Jest to tak zwany dom wykonywany w technologii zrębowej.

Na pewno wiele razy widzieliście podobne domy na ogrodach działkowych, to były ich początki. Z biegiem lat poprzez odpowiednie projekty i materiały coraz więcej tego typu domów pojawia się w naszym kraju. Mnie osobiście tego typu budowle bardzo się podobają.

Mało tego raz nawet byłam w takim domu. Zbudowali go wówczas moi ówcześni znajomi na wsi niedaleko Poznania. Niestety po zmianie pracy wyprowadzili się z kraju i nasze drogi się rozeszły. Pamiętam, że ich dom zrobił na mnie kolosalne wrażenie, wykonany był z okrągłych bali i delikatnie pachniał drewnem. Na dole był przytulny salon z kominkiem oraz kuchnia, na górze zaś sypialnia i parę pokoi. Oczywiście dom zdobiły przepiękne drewniane schody.

Zestawienie kolorów i materiałów do budowy sprawiło, że czuć było w nim domową atmosferę i ciepło domowego ogniska. Mam też wrażenie, że taki dom idealnie wpisuje się w każdy krajobraz, a nawet podnosi jego walory estetyczne. Przebywając w nim czułam się zrelaksowana i odprężona. Wtedy właśnie zapragnęłam mieć taki dom.

Poniżej 5 największych zalet domu z bali:

1. Drewniany dom zimą szybko się nagrzewa i utrzymuje to ciepło wewnątrz, latem z kolei chroni przed upałem, tworzy specyficzny i nieoceniony mikroklimat. Drewno jest naturalnym izolatorem. Domy z bali są po prostu cieplejsze niż standardowe.

2. Zbudowanie domu z bali jest bardzo szybkie - zajmuje zaledwie kilka tygodni. Nie musimy zatem czekać miesiącami czy nawet latami, aż nasz wymarzony dom będzie gotowy.

3. Drewniany dom można urządzić na wiele sposobów. Na przykład przez kilka lat możemy zostawić drewniane ściany i wyeksponować drewno w wystroju naszego wnętrza. Kiedy nam się znudzi wystarczy pokryć ściany płytami gipsowo-kartonowymi i zmienić styl. Mamy tutaj ogromne pole do popisu.

4. Domy z drewnianych bali można postawić nawet zimą - nie wymaga on betonowania czy murowania. Odpowiednie materiały i sprawna ekipa wystarczą do realizacji naszego marzenia o jak najszybszym wybudowaniu domu.

5. Domy tego typu są zdrowe. Drewno samodzielnie reguluje wilgotność powietrza. Wybiera się zwykle gatunki syberyjskie, które są jakościowo najlepszym drewnem na całym świecie. Tym samym zniknie nam problem z suchym powietrzem. Jak wiecie suche powietrze przesusza nasze błony śluzowe i ciągle jesteśmy chorzy. W tym wypadku nawet nawilżacz powietrza byłby już dla nas zbędnym akcesorium.

Wyobraźcie sobie, że dom z bali wcale nie musi być bardzo duży. Można wybrać projekt domu dla osób z małą, średnią lub dużą działką. Przykładowy dom z bali o powierzchni użytkowej 76,8 m² możemy zbudować już za około 121 tysięcy złotych, czyli za całkiem sensowne pieniądze.

Mnie bardzo przypadł do gustu prosty projekt domu z bali z czterema pokojami.


Projekt domu A-139 Bale BBD1229


Mam nadzieję, że za jakiś czas będę mogła spełnić swoje marzenie i zamieszkać w przepięknym domu z bali. 

A jaki jest Wasz wymarzony dom ?


25 komentarzy:

  1. Bardzo fajny!! Mam nadzieje, ze spelnisz swoje marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie domy zapierają dech w piersiach, ale nie wiem czy chciałabym w takim mieszkać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. W takim razie życzę Ci powodzenia w realizacji marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki piękny dom... Marzy mi się taki, więc marzymy razem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny domek, a jeszcze fajniejsza okolica :D

    OdpowiedzUsuń
  6. chciałabym mieć kiedyś taki domek w środku lasu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ogladamy czasami taki program gdzie stawiaja domy z bali, w górach, w lesie, czy przy jeziorze. Masz racje to jest zdrowe, tańsze napewno... Mój m.jak to oglada to mu się oczy świecą hihi. Mamy już altanke z drewna,córcia ma domek z drewna... a w domu mam pełno drewnianych dekoracji... Może w przyszłości... Narazie mam dom murowany. Życzę aby marzenie się spełniło :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja już mieszkam w swoim wymarzonym domu. Nie jest on może z bali, ale również jest piękny. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kilometr ode mnie jest taki na sprzedaż - wbijaj i spełniaj marzenia :')

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękny domek. I do tego te widoki... <3

    OdpowiedzUsuń
  12. O tak, drewniane domy są piękne i mają ten swój klimat. Chciałabym mieć kiedyś taki w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi się marzy taki dom :D Najlepiej w stylu góralskim :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Piekny projekt domu i piękne otoczenie :) jak marzenie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ach korcą mnie, od lat z przyjemnością przeglądam różne projekty :P

    OdpowiedzUsuń
  16. W naszej okolicy wykonują domy o drewnianych konstrukcjach, ekologiczne i tanie w utrzymaniu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedyś w jednej z prac budowałam z klientami taki dom. Było ciężko z kredytem - ale za to byli zachwyceni mieszkaniem w takim domu, zapachem, odczuciami.

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak, domy z bali są cudowne!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Dom z bala ma niesamowity urok i klimat. A wszystko przez to, że drewno samoistnie reguluje wilgotność w pomieszczeniach. To trochę podobnie jak w domach z gliny. Tylko dużo lepszy styl ;) Podobają mi się takie domy ale nie wszystkie. Konstrukcje typowe dla tatr jakoś mnie nie przekonały, ale styl zabudowy z mazur już jak najbardziej. Oglądałem projekty pracowni Wiejskie Klimaty (specjalizują się w takich domach) oraz samymi realizacjami wykonanymi przez Natur Eko Dom. Robią wrażenie. Niby zabudowa zgodna z tradycją ale w środku czujesz się jak w nowoczesnym domu. Nic nie brakuje i wszystko jest tak, jak powinno.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak mnie się takie domki podobają! Wyglądają naprawdę pięknie i powiem szczerze, że czasami robią większe wrażenie niż jakieś posiadłości spore. Jak pięknie w środku można sobie taki domek urządzić. No marzenie!

    OdpowiedzUsuń
  21. O takim domku to właściwie marzę od zawsze. Mieszkam w mieście, ale planuję wybudować taki domek gdzieś na wsi. Może poleci ktoś sprawdzonego producenta domków letniskowych? Zastanawiam się nad http://www.ogrodyroszak.pl/page/domki-letniskowe/11/, ale może ktoś poleci kogoś jeszcze?

    OdpowiedzUsuń
  22. Budowa domów z drewna, czy też bali po prostu mi się marzy. Taki drewniany domek z dala od miasta to coś wspaniałego :) Może kiedyś moje marzenie uda mi się zrealizować ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz :)

Proszę o niespamowanie linkami.

W razie pytań zapraszam do kontaktu, mój adres e-mail to rossnett2@tlen.pl

Szablon: Panna VEJJS, Wsparcie techniczne: weblove.pl