czwartek, 17 sierpnia 2017

10 Trików na porządek w męskiej szafie - Perfekcyjnej Pani Domu ;)



Hej dziś chciałam Wam napisać jak zachować porządek w męskiej szafie ;) Jak ją uporządkować. Nie każdy mężczyzna jest bałaganiarzem. Ale nie o tym tym razem. 

Oto 10 trików na uporządkowanie męskiej szafy i trzymanie w niej ładu. 

1. Pozbycie się odkształconych wieszaków. Z perspektywy czasu stwierdzam, że w męskiej szafie lepiej sprawdzają się wieszaki drewniane. Większość męskich rzeczy jest ciężka i ciężko utrzymać je na plastikowych wieszakach. Lepiej zainwestować w wieszaki drewniane. Nasze brązowe są z EDINOS.



2. Przejrzenie rzeczy i wyrzucenie tych, które są nienoszone i tylko leżą. Pozbycie się też rzeczy uszkodzonych - np bluzy z zepsutymi suwakami. Zmechacona odzież idzie do kosza. Również ta z poliestru, która nie przepuszcza powietrza. Warto zerknąć na metki i przy zakupach wybierać rzeczy z bawełny 100% lub z domieszkami innych materiałów. 

3. Przejrzenie bielizny i skarpetek - sparowanie skarpetek i wyrzucenie tych pojedynczych i zbyt małych rzeczy np za małe podkoszulki czy bokserki. Wyblakłe, kiedyś czarne skarpety idą do kosza.

4. Wyrzucenie starej saszetki zapachowej i zastąpienie jej nową o świeżym zapachu. 



5. Podzielenie ubrań na strefy w zależności od tego czy się gniotą czy nie - w koszach najlepiej trzymać skarpetki, bieliznę i piżamy, a także rzeczy sportowe które nie wymają wyprasowania. Większość t-shirów i spodenek sportowych w ogóle nie wymaga prasowania. W koszach się nie pogniotą. 

6. Rzeczy sezonowe chowamy do pudełek i umieszczamy gdzieś wyżej gdzie będą czekać na swoja kolej np. czapka zimowa, rękawiczki szalik czy też spodenki na basen. Nawet bardzo eleganckie buty warto schować jeśli na co dzień nie są potrzebne. 

7. Na solidnych wieszakach wieszamy koszule marynarki i garnitury. Jeśli są na specjalne okazje warto umieścić je w dodatkowym pokrowcu na odzież (poniższe zdjęcie pokrowców pochodzi ze strony ikea.pl). Można je nabyć np w ikea za kilka złotych i są zapinane na suwak. Warto też powiesić na specjalnym wieszaku krawaty i paski. Są one dostępne w wielu sklepach nawet dyskontach.



8. Warto w szafie umieścić kilka wieszaków pustych - w razie kiedy nie mamy czasu odłożyć ubrania na miejsce taki wieszak jest idealny i przyda się na 100%. Następnym razem połóżmy rzecz tam gdzie jej miejsce :)

9. Nie jestem za umieszczaniem rzeczy kolorystycznie, ale tak żebyśmy mieli te nasze ulubione rzeczy pod ręką. 

10. Nie wieszajmy wszystkiego na wieszaki bo zrobi się ciasno i finalnie rzeczy się pogniotą. Lepiej wieszaki zostawić na koszule, elegancką odzież lub ewentualnie ciężkie bluzy z kapturami. Te ostatnie zajmą tam mniej miejsca niż ułożone w kostkę.




 O przetarciu szafy z kurzu chociażby zwykłą mokrą ściereczką czy mokrą chusteczką nie będę pisać bo to oczywiste. Zresztą chowanie czystej odzieży do zakurzonej szafy chyba mija się z celem ;)

Chyba to wszystko, jeśli macie jakieś pomysły napiszcie proszę w komentarzach :)

19 komentarzy:

  1. Takie kosze na pewno są super, ja właściwie ma jeden rodzaj wieszaków, z Jyska.

    OdpowiedzUsuń
  2. To szafa pax czy jakoś tak? Dla mnie ładna nie jest, ale jest mega funkcjonalna :P I to jest jej ogromny atut :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak pax, mozna zrobic lustrzane drzwi i wtedy powieksza pomieszczenie :)

      Usuń
  3. Ja właśnie mam zamiar zaopatrzyć się w jednakowe wieszaki.
    Fajnie i przydatnie napisany post

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie, plastikowe wieszaki zdecydowanie nie są odpowiednie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O męską szafę dbam ja :) Osobiście bardzo lubię drewniane wieszaki, te z tworzywa, po pewnym czasie tracą swój kształt ( czasem też kolor ) nawet pod lekkimi ubraniami, drewniane - są na lata!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatny post :) Na szczęście mój Mężuś nie ma problemu z porządkiem - sam o niego dba i robi to perfekcyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Haha u mnie pomogły szantaż i groźby ... żartuję ;) Ostatnio sam się domyślił, że ma bajzel i nieład nawet chciał, żeby mu pokazać jak się składa bieliznę.. (gdzie była jego mama?)..;) Ogolnie ma więcej rzeczy ode mnie, ale akurat w jego pracy ubiór się liczy i dba o rzeczy. Sam zrobił porządek, przeczytałam mu te punkty to ten o przecieraniu szafy z kurzy był najbardziej zadziwiający ;)
    Buziaki ;)) :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Skarpetki i bieliznę przeglądam systematycznie u męża.

    OdpowiedzUsuń
  9. A damską szafę da się trzymać w ładzie? ;p;p;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie kosze mi się marzą, od razu układanie rzeczy byłoby łatwiejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że najważniejsze jest właśnie wyrzucenie/oddanie rzeczy, które tylko leżą i zajmują miejsce :D

    OdpowiedzUsuń
  12. na pewno porady przydadzą mi się na przyszłosć :D
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  13. Proste, ale skuteczne rady :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj tak! Te rady to strzał w dziesiątkę!
    Porządek w męskiej szafie, to prawdziwe wyzwanie dla każdej kobiety :D

    https://livetourevel.blogspot.com/2017/08/domowy-izotonik.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Taki porządek przydał by się i w szafie mojego faceta:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Mi aspekt przeglądu zawsze odchodzi, robimy to na bieżąco, wszystko co się nie nadaję momentalnie jest eliminowane :P

    OdpowiedzUsuń
  17. mnie czeka porządek w szafie... tylko muszę się kiedyś do tego zebrać w końcu ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz :)

Proszę o niespamowanie linkami.

W razie pytań zapraszam do kontaktu, mój adres e-mail to rossnett2@tlen.pl

Szablon: Panna VEJJS, Wsparcie techniczne: weblove.pl