poniedziałek, 26 października 2015

Zdrowa żywność i chleby - NaZakwasie.pl


Jakiś czas temu otrzymałam do wypróbowania kilka zdrowych produktów od NaZakwasie


Jak wiecie moje rewolucje ciążowe nie pozwalają mi jeść wszystkiego co popadnie. Tym bardziej ucieszyły mnie produkty ekologiczne. 

Na pierwszym zdjęciu od lewej możecie zobaczyć:
- chleb dyniowy (skład: mąka z płaskurki, mąka orkiszowa, pestki dyni, woda źródlana, sól morska, zakwas orkiszowy), 
- dalej chleb jaglany na gryce wital (skład: woda źródlana, mąka gryczana, siemię lniane, słonecznik, sól morska, pokrzywa, wiesiołek, zakwas gryczany) oraz 
- chleb jaglany na płaskurce (skład: mąka z płaskurki, kasza jaglana, woda źródlana, mąka orkiszowa razowa, sól morska, zakwas orkiszowy).


Płaskurka nazywana starszą siostrą orkiszu jest dawnym gatunkiem zboża z rodzaju pszenic.
Jest dość trudna w uprawie oraz wrażliwa na środki i nawozy chemiczne, przez lata zapomniana.
Obecnie w Polsce płaskurka jest uprawiana jedynie w kilku niewielkich gospodarstwach ekologicznych.
Jak wynika z badań uzyskana z płaskurki mąka jest jakościowo nawet lepsza niż mąka orkiszowa!


Te oraz inne chlebki są dostępne na stronie producenta KLIK


Dalej z moje łapki wpadły też gryczane pierniczki daktylowe (skład: mąka gryczana, tłuszcz palmowy, daktyle suszone, woda źródlana, cukier trzcinowy, ziele angielskie, cynamon, imbir, anyż, goździki, kardamon, gałka muszkatołowa).

Bułka tarta gryczana skład: woda źródlana, sól morska, zakwas gryczany.

Figowe powidła z pieca skład: figi suszone, woda źródlana. 

MOJA OPINIA: Produkty ekologiczne mają to do siebie, że trzeba je w miarę szybko zjeść i tak się też stało z prezentowaną żywnością. Najbardziej chyba zaskoczyły mnie chlebki, bardzo twarde i ciężkie, a po ukrojeniu w środku mięciusieńkie i wilgotne. Sama przyjemność kosztować tak dobrych smakowo i przy okazji zdrowych produktów. Dawały one duże poczucie sytości mimo, że gabarytowo są o wiele mniejsze od zwykłego chleba. 

Figi jem od lat, powidła z nich to miła odmiana od tradycyjnych dżemów z Polskich owoców. Ciekawa też była bułka tarta gryczana, coś co dodało koloru do panierek dla kotletów i mięsa. 

Żaden z produktów nie zadziałał na mnie negatywnie co mnie bardzo cieszy. Wręcz zarezerwowałam sobie te produkty u nas w domu na wyłączność. Serdecznie polecam spróbować. 


26 komentarzy:

  1. Ciekawią mnie te figowe powidła! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie chlebki - pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie jadłam nigdy gryczanych pierniczków;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie chlebki, a gryczane pierniczki mnie zaciekawiły

    OdpowiedzUsuń
  5. Każdy z tych chlebków bym spróbowała bo jestem wielbicielką różnych, zdrowych chlebów.

    OdpowiedzUsuń
  6. te chleby są fantastyczne. widać, że sycące i zdrowe.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie chleby, nie są suche i można sobie pojeść nie czując się ciężko :) świetny blog :)
    Zapraszam do mnie :)
    fashionbychristi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ zjadłabym takiego chlebka, zgłodniałam wręcz! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię figi więc te powidła mnie urzekły :D Chlebki i pierniczki też chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Od ponad roku piekę i jem tylko chleb bezglutenowy na zakwasie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam chlebek na zakwasie, samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Taki chleb by się zjadło :) samo zdrowie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie ,,ciężkie" razowe chlebki z ziarnami i innymi dodatkami. :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam chleby na zakwasie :o) Mają całkiem inny smak niż te zwykłe chleby.

    A pierniczki bardzo mnie kusza :o)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam chleby na zakwasie. Pierniczki mogą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pierwszy raz słyszę o gryczanych pierniczkach:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawią mnie te powidła figowe :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystko wygląda bardzo apetycznie :) Składy z wiadomych względów są nam bardzo bliskie :D

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam chleby na zakwasie! Sama z mężem czasami robię, wtedy zawsze można nasypać czego się chcę- ja uwielbiam w chlebie słonecznik, śliwkę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. menyediakan promo -promo yang sangat menarik yang berbeda dari situs judi lainnya Bonus
    FREECHIPS/Cashback/Turnover yang sangat besar Pokervita.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz :)

Proszę o niespamowanie linkami.

W razie pytań zapraszam do kontaktu, mój adres e-mail to rossnett2@tlen.pl

Szablon: Panna VEJJS, Wsparcie techniczne: weblove.pl