niedziela, 11 października 2015

Tureckie garnki - seria Home Perfect




Dziś post typowo dla Pani domu. Dla osoby, która gotuje na co dzień i chciałaby poczytać nie tylko o kosmetykach :)

Jakiś czas temu stałam się posiadaczką dwóch garnków z serii HOME PERFECT 


Marka Home Perfect jest linią produktów tureckiej firmy Hascevher, producenta garnków o światowej sławie. Spośród konkurencji wyróżnia się jakością stosowanych materiałów, korzystaniem z najnowszych technologii oraz dbałością o szczegóły wykonania. Tureckie pochodzenie produktów tej firmy nadaje im nieprzeciętny wygląd i charakter.

Mój zestaw składaja się z dwóch garnków o pojemnościach 3,5 i 5 litrów, zwykłej pokrywki z hartowanego szkła i ciśnieniowej pokywy szybkowaru, które pasują do obu garnków zamiennie. W zestawie znajduje się również koszyk do smażenia.

Kilka słów o szybkowarze - Szybkowar 3,5L Home Perfect - Szybkowar 3,5 litrowy z linii Home Perfect o prostym nowoczesnym kształcie korpusu.

Materiał: Stal nierdzewna
Pojemność maksymalna: 3,5 lt
Pojemność robocza: 2,5 litra
Średnica dna: 16,5 cm (na styku z płytą grzewczą)
Średnica maksymalna: 19,5 cm (w najszerszym miejscu nie licząc rączek)
Wysokość garnka: 14 cm (bez pokrywy szybkowara)
Wysokość całkowita: 21 cm (razam z pokrywą i uchwytem)

Najważniejszą zaletą szybkowaru jest skrócenie czasu gotowania o 60%. Jest to możliwe poprzez wykorzystanie pary i podwyższonego ciśnienia podczas gotowania. Dzięki temu potrawy zachowują swój naturalny smak, aromat i składniki odżywcze które, przy zwykłym gotowaniu, po prostu ulatują z parą. Dodatkowymi zaletami szybkowarów jest oszczędność energii poprzez skrócenie czasu gotowania oraz możliwość mycia ich w zwykłych zmywarkach.  







MOJA OPINIA: Powiem szczerze, że mam w domu już jeden szybkowar z tym, że duży. Kiedy chciałam zrobić bigos czy ogólnie duże ilości zapasów duży szybkowar jest idealny. Ale też nie oszukujmy się, na co dzień na przykład, żeby ugotować obiad na 2-3 dni nie potrzebujemy nie wiadomo jak wielkich garnków.

Z tego względu zestaw dwóch garnków 5 i 3,5 l sprawdził się u mnie bardzo dobrze, zwłaszcza ten 3,5 l - właśnie do codziennych obiadów.

Na pierwszy rzut oka garnki wyglądają jak leciutkie niewiadomo co, ale niech was to nie zwiedzie. Jakość wykonania i ich waga jest naprawdę solidna. Zwłaszcza jeśli chodzi o dno, które faktycznie fajnie się sprawdza.

Trochę śmieszna jest ta pokrywa. Raz nawet nabrałam mojego tatę, że odkręcając ją zepsuł mi garnek :) Ona po prostu jakby się wygina dzięki czemu można ją zdjąć, taki jest jej mechanizm otwierania i zamykania. Analogicznie wygina się też w drugą stronę żeby zamknąć szybkowar.

Sam pomysł, że pokrywka pasuje do obu objętości garnków jest świetny. Mamy większe pole do manewru w razie czego. Możemy gotować szybkowarem w mniejszym lub większym naczyniu. Dobrze sprawdza się też koszyk do smażenia.

Jeśli chodzi o jakość wykonania to jest ona bez zarzutu. Po wielokrotnym używaniu i na indukcji przeze mnie i na kuchence gazowej przez moją mamę nic się złego nie wydarzyło. Produkty wyglądają nadal tak samo, łatwo się myją.

W zestawie dostajemy też instrukcję, w której można wyczytać jak długo należy gotować dany rodzaj mięsa. Zarówno ja jak i moja mama czyli kobieta po 60 roku życia, która gotowała już chyba na wszystkim - jesteśmy zadowolone z tego zestawu. Serdecznie możemy go polecić.

Mój zestaw znajdziecie tutaj KLIK 

Poniżej zdjęcia robione telefonem "na szybko i z lampą"  także gorszej jakości (podczas gotowania żeberek).


37 komentarzy:

  1. Od roku jesteśmy posiadaczami podstawowego zestawu Zepter.
    Są MEGA ! I już w życiu nie zamienię na żadne inne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam ..hmm jakies garnki:). Ale fakt, mama podarowała mi kiedyś garnek holenderski - do gotowania zupy. Nie miałam wcześniej nawet pojęcia, ze sa garnki dedykowane potrawie;), muszę jednak przyznać, ze rzeczywiscie - gotuje sie inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  3. rewelacyjny, a ja nie mam żadnego szybkowaru :/

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę, będę o nich pamiętać przy kolejnych, kuchennych zakupach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj jak ja bym chciała takie cudeńko!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne garnki!:)
    Klikniesz w linki w nowym poście będę wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne. Ciekawe jak będą się sprawdzać po np. pół roku używania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe jakie będą za jakiś czas :):)
    www.Anita-Turowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie take zakupy robi ktoś inny :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam nadzieję, że garneczki posłużą długo! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Post idealny dla mnie. Uwielbiam gotować i w kuchni spędzam naprawdę sporo czasu. Dobrych garnków w domu nigdy dość:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też mam szybkowar w domu, świetna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobre garnki to podstawa w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  14. całlkiem fajne , ja ostatnio zakochałam się w zastawie Serwis Nordic Birds od Fyrklövern, więc będe chyba kiedyś odkładać najpierw na nią potem na garnki :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Najważniejsze, że się sprawdziły :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Będę właśnie wymieniać garnki, zainteresuje się ofertą tej firmy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Niedługo pojawi się na świecie nasze drugie maleństwo, właśnie rozważam zakup garnków i co do tych porządnie się zastanowie . Bardzo dobrze się zapowiadają: )

    OdpowiedzUsuń
  18. Niedługo pojawi się na świecie nasze drugie maleństwo, właśnie rozważam zakup garnków i co do tych porządnie się zastanowie . Bardzo dobrze się zapowiadają: )

    OdpowiedzUsuń
  19. Niedługo pojawi się na świecie nasze drugie maleństwo, właśnie rozważam zakup garnków i co do tych porządnie się zastanowie . Bardzo dobrze się zapowiadają: )

    OdpowiedzUsuń
  20. Niedługo pojawi się na świecie nasze drugie maleństwo, właśnie rozważam zakup garnków i co do tych porządnie się zastanowie . Bardzo dobrze się zapowiadają: )

    OdpowiedzUsuń
  21. Właśnie dziś narzekałyśmy, że mamy tylko jeden garnek a to za mało :P

    OdpowiedzUsuń
  22. Szybkowar to fajna sprawa, a jeśli pokrywa pasuje do różnych pojemności, to juz w ogóle wygoda.

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow, przydałyby się mojej mamie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. witam a ja właśnie kupiłam te garnuszki ale mam pytanie czy podczas gotowania ta czerwona śrubka którą widać na zdjęciu ma być w górze czy w ma kryć się w pokrywce jak na zdj. ja dziś próbowałam gotować ale szła para tą śrubką a nigdzie nie mogę znaleźć dokładnego opisu co do tej śrubki pozdrawiam i czekam na odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas gotowania ta srubka jest na pokrywce ruchoma jak sie gotuje mocno to sie podnosi

      Usuń
    2. Kurczę, a u nas w instrukcji podobnego garnka było napisane, że jak się woda w garnku zagotuje i słychać świst, to trzeba opuścić cypelek.

      Usuń
  25. Właśnie kupiłam owe garnuszki, są śliczne , ale błagam jak to cudo otworzyć. Ta czarna rączka u góry jest nieruchoma ,jak więc mam ją przekręcić

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz :)

Proszę o niespamowanie linkami.

W razie pytań zapraszam do kontaktu, mój adres e-mail to rossnett2@tlen.pl

Szablon: Panna VEJJS, Wsparcie techniczne: weblove.pl