poniedziałek, 19 października 2015

OLEJ Rydzowy



Dziś coś co używam głównie do sałatek i ziemniaków czyli - Olej Rydzowy – z Nasion Lnianki 250 ml dostępny w sklepie IWNIRZ

Lnianka (Camelina sativa L.) to jedna z najstarszych uprawianych roślin oleistych ceniona ze względu na wartościwości i znakomity w smaku olej.

Olej z lnianki znany w wielu regionach Polski jako ,,olej rydzowy'' wyróżnia się wysoką zawartością wielonienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3 (do 40%) i jednonienasyconych. Pomimo wysokiej zawartości prozdrowotnych lecz łatwoutlenianych kwasów tłuszczowych olej rydzowy jest szczególnie trwały z uwagi na naturalną wysoką zawartość antyutleniaczy. Doskonały tłoczony na zimno olej jest idealny jako dodatek do wszelkich warzywnych sałatek czy surówek, kaszy, śledzi, białego sera, pieczywa, ziemniaków z drobno pokrojoną cebulą lub czosnkiem.

Skład: olej z nasion lnianki tłoczony na zimno – 100 %

MOJA OPINIA: Olej ma bardzo ciekawy smak, fajnie komponuje się właśnie z sałatkami. Często też dodaję go do ziemniaków do obiadu czy też do białego sera kiedy robię sobie go z makaronem. 

Jak dotąd moim ulubionym olejem był z pestek dyni, ten rydzowy plasuje się zaraz za nim a może nawet równolegle, w zależności od zachcianek smakowych. Jak widzicie ostatnio w mojej diecie sporo produktów z lnu. Muszę przyznać, że służą one na mój chory żołądek, a wierzcie mi że ostatnie miesiące były koszmarem pod względem wymiotów i dolegliwości pokarmowych. Mam nadzieję, że kiedy będę mogła już przejść pełne badania okaże się, że len zadziałał także leczniczo od środka. Jeśli możecie jeść wszystko to zazdroszczę Wam i doceniajcie to :)

Póki co polecam Wam serdecznie olej rydzowy :)

29 komentarzy:

  1. Koniecznie muszę spróbować ten olej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post! Jak będzie okazja to muszę spróbować :)

    http://moda-naszym-swiatem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy!Nigdy z nim nie miałam styczności

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie próbowałam, ale muszę go mieć! :)
    http://taraspatrycja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. szczerze mówiąc - nie znam tego produktu. Ale trzeba eksperymentować i myślę, że prędzej czy później wypróbuję:)

    http://wiktoriaotto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie spróbuję, bo nigdy nie stosowałam go, a jem spoooro sałatek :>

    www.zakazanyx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nawet nie wiedziałam, ze taki olej istnieje. Ale na naukę nigdy nie jest za późno!

    OdpowiedzUsuń
  8. a dla mnie to totalna nowość, dzięki za tekst!

    weronikarudnicka.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. pierwszy raz widzę ten olej, mam nadzieje że wyniki wyjdą Ci dobre:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rydzowy? To Ci nowinka, nie wiedziałam o istnieniu takiego, ale chętnie bym wykorzystała. :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy raz o nim czytałam i zaciekawił mnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Często dadaję do różnych dań olejki i chętnie wypróbuję ten rydzowy :)

    Pozdrawiam
    Brzydki Ptak Blog
    Zapraszam do udziałyu w konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiedziałam nawet , że taki olej istnieje...
    Interesujące... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Matko, pierwszy raz o nim słyszę. Bardzo ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
  15. Używam oleju z lnianki siewnej do twarzy i sprawdza się wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja nie jestem w ciąży ale też nie mogę jeść wielu rzeczy. Z chęcią sięgam po takie zdrowe rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwszy raz spotykam się z takim olejem :) Nie znałam go wcześniej :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Samo zdrowie, coś wspaniałego :)

    OdpowiedzUsuń
  19. pierwszy raz słyszymy, a raczej czytamy o takowym :):)

    OdpowiedzUsuń
  20. pierwszy raz spotykam się z tym olejem ;) zaciekawiłaś mnie nim, a jestem maniaczką olei

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie słyszałam o takim oleju, jestem bardzo ciekawa jego smaku;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie miałam okazji go spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo lubię czytać posty z ciekawostkami:)

    OdpowiedzUsuń
  24. sorry I helped to establish the link.
    your website is very good and this article is very useful.
    good luck and always success for your blogging.

    OdpowiedzUsuń
  25. Pierwsze słyszę o takim oleju. Tyle lat człowiek żyje na tym świecie i nie ma nawet świadomości istnienia niektórych rzeczy...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz :)

Proszę o niespamowanie linkami.

W razie pytań zapraszam do kontaktu, mój adres e-mail to rossnett2@tlen.pl

Szablon: Panna VEJJS, Wsparcie techniczne: weblove.pl