środa, 29 maja 2013

Nawyk wytrwałości SENSUS


Czy wciąż brakuje Ci wytrwałości, by osiągnąć to, czego pragniesz?
Jeżeli tak - ta książka jest dla Ciebie.

Dowiesz się z niej, jak małymi krokami zrealizować swoje cele:
  • wyjść z nałogu
  • osiągnąć idealne ciało
  • zdobyć wymarzoną pracę
  • stworzyć szczęśliwe związki z ludźmi
Metoda małych kroków opisana w tej książce opiera się na założeniu, że Twój cel może być wielki, ale kroki prowadzące do niego powinny być małe i tak rozłożone w czasie, byś niemal nie odczuwał, że cokolwiek nowego dzieje się w Twoim życiu. W tym tkwi cały sekret. Pierwszy krok powinien być tak mały, że wręcz powinieneś odczuwać niedosyt działania. Na początku powinno być łatwo! Kolejne kroki powinny być równie małe.





Jak wykształcić w sobie nawyk wytrwałości ? Oto 10 złotych zasad.

  1. Gdy wyznaczasz swoje cele, kieruj się miłością do świata i innych.
  2. Zapisuj cele i zadania w notesie lub kalendarzu.
  3. Rozbijaj cele na drobne elementy i rozkładaj je w czasie.
  4. Zaczynaj zawsze od łatwego zadania i powoli posuwaj się do przodu.
  5. Wyznaczaj czas na wykonanie określonych zadań.
  6. Koncentruj się tylko na jednym zadaniu.
  7. Wystrzegaj się robienia wyjątków.
  8. Stosuj techniki motywacyjne.
  9. Gdy nie chce ci się czegoś zrobić, wstań i to zrób.
  10. Naucz się dobrze żyć z odrzuceniem i problemami.


Doceniaj się za robienie rzeczy małych,
doceniaj się za robienie rzeczy małych,
doceniaj się za robienie rzeczy małych.
W tym tkwi sekret wielkich osiągnięć!



Moja opinia: Książkę pochłonęłam praktycznie jednym tchem. Pierwszy raz wzięłam ją do tramwaju, żeby umilić sobie jakoś dość długą podróż, na drugi koniec miasta. Już po przeczytaniu pierwszej strony doznałam olśnienia, że ta książka jest o mnie. Jestem osobą, która wyznacza sobie ambitne wielkie cele, ale niestety po jakimś czasie mój entuzjazm słabnie. Ogromny cel jest przytłaczający i kończy się na tym, że nawet nie zaczynam robić tego co zamierzałam, szybko się zniechęcam. Przykładem może być cel - w sobotę posprzątać całe mieszkanie czyli pościerać kurze, poodkurzać, umyć podłogi, posprzątać w łazience i kuchni itd. Taki ogrom obowiązków powoduje, że znajduję sobie wymówki w stylu - pójdę na zakupy spożywcze, wyjdę na spacer. Kończy się na tym, że przez całą sobotę nie zrobiłam nic z tego co zamierzałam. Po przeczytaniu tej książki zmieniłam styl myślenia i planowania, wyznaczam sobie małe cele np. posprzątam swoją szafę w ciągu godziny od 11tej do 12tej. Jeśli nie zdążę wszystkich półek ogarnąć trudno, będą w kolejnym celu innym razem :) Cel jest mały i dlatego łatwo go osiągnąć:) Duże znaczenie ma tteż motywacja i wizualizacja tego co osiągniemy naszą pracą. Książka napisana jest jasno i przejrzyście, prostym językiem, szybko ją się czyta. Uczy nas jak osiąggnąć cel, nie tylko taki prozaiczny jak sprzątanie lecz np ukończenie studiów itd. Możemy się z niej także dowiedzieć co robić kiedy na naszej drodze do celu pojawią się przeszkody, jak być wytrwwałym.
Świetna książka dla osob, które chcą uporządkować swoje życie ;)

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam tego typu książki :) Ta jeszcze nie wpadła w moje ręce (to tylko kwestia czasu) ale jestem świeżo po lekturze "Siła nawyku" - bardzo polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydałaby mi się taka lektura.Ostatnio zupełnie nie mam motywacji...

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię tego rodzaju ksiązki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. zgadzam się, warta przejrzenia:)

      pozdrawiam i zapraszam

      Usuń
  5. już czuje jak dobrze sie ja czyta:) bardzo lubię tego typu ksiązki i chętnie bym przy niej zasiadła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś dla mnie, ale nie wiem czy mogłaby mi pomóc:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Metoda malych krokow :) Tez uwazam, ze wyznaczanie sobie malych celow na drodze do osiagniecia wiekszego daje najlepsze efekty.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz :)

Proszę o niespamowanie linkami.

W razie pytań zapraszam do kontaktu, mój adres e-mail to rossnett2@tlen.pl

Szablon: Panna VEJJS, Wsparcie techniczne: weblove.pl